Frakt / leveransvillkor / reklamationer

Fraktkostnader
I de flesta fall är det möjligt att se fraktkostnaderna innan man lägger själva ordern. Lägg produkten i varukorgen och klicka på visa varukorgen klicka därefter på beräkna fraktkostnaden. Vissa produkter som kan vara skrymmande måste vi manuellt beräkna fraktpriset på. Vi har en hel del artiklar i lager i vårt showroom i Holmsund. Dock kan vi inte hålla allt i lager. På vissa artiklar så kan det tillkomma fraktkostnader från de grossister som vi samarbetar med.

Leveransinformation
Vi levererar normalt våra varor med Schenker
Våra varor har normalt en leveranstid på runt 7-10 arbetsdagar).Vi ansvarar ej för förseningar från våra underleverantörer eller fraktbolag.
OBS! Just nu härjar Covid-19. Vissa varor kan vara slut i lager. Vi hinner inte alltid med att stänga ned produkter som är slut i lager.
Vi skickar både varor via eget lager eller via våra leverantörer.
Om en vara skulle vara slut i lager hos någon av våra leverantörer så tar vi kontakt med kunden så fort som möjligt.
I samband med detta så kan man välja en annan vara eller att avbryta köpet.

Order
När du lägger en order så börjar vi arbeta med beställningen. Du får alltid ett ordererkännande via mail innan varan går iväg.
Ordererkännandet gäller som kvitto och bekräftelse på avtalet.
På ordererkännandet så ser du varans pris, fraktkostnad samt preliminärt leveransdatum.

Förseningar
Ibland uppstår leveransförseningar. Det kan inträffa när en leverantör har slut i lagret eller beror på andra faktorer utom vår kontroll.
Om förseningar inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen kan ha åstadkommit.

Returer / Ångerrätt / Reklamationer

Konsumenter (Endast privatpersoner, ej företag eller föreningar)
Dessa har 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
Om du vill lämna tillbaka en vara så ska ni maila oss ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag då ni tog emot varan. 
För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat originalskick.
Du har alltid rätt att öppna förpackningen så att du kan undersöka varan. Vid retur ska den vara väl förpackad.
För att kunna utnyttja ångerrätten är det du som kund som står för returkostnaden.
Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss.
Alla returer skall returneras till Brunnspecialisten Sverige AB. Järnvägsgatan 15, 913 32 Holmsund.
Produkter måste levereras till vår adress. Ej till terminal.
Vi tillämpar ej öppet köp. Eventuella reklamationer ska behandlas skyndsamt. Använd avsedd returblankett.

Nedan hittar du mer information:
Konsumenträtt

Företag och föreningar
När företag och föreningar handlar av oss så är det det köplagen som gäller. I de fall garantier finns på produkterna så finns det angivet på fakturan. För gymgolv så gäller respektive tillverkares garantitid samt garantier vilket varierar mellan olika tillverkare.
Färgavskav på träningsartiklar. Träningsartiklar utsätts ofta för hårda  stötar och slag i samband med träning. Färgavskav och färg som slagits bort från utrustning faller därför under normalt slitage. Eventuella reklamationer ska behandlas skyndsamt. Använd avsedd returblankett.

Nedan hittar du mer information:
Köplagen

Ej utlösta eller avhämtade paket eller pallar
Ej utlösta paket eller produkter på pall som kunder oavsett om de är privatpersoner eller företag beställt men ej hämtat ut, ej tagit emot
eller paket som av någon anledning ej har kunnats lämnas ut till kunden och därefter går i retur till oss eller våra samarbetspartners.
Om detta inträffar så debiteras kunden för returkostnaden om inte annat har överenskommits skriftligen med oss innan godset går i retur.